Sunday 23 October 2016

Ratu Naga Bakal Ketuai Unit Media Sosial PKR

Menurut sumber unit gerak saraf Pakatan Harapan, kemasukan Ratu Naga atau nama sebenarnya Syarul Ema Rena Abu Samah bakal menggantikan Cikgu Fairuz, calon PKR menentang Najib di Pekan di PRU13 yang lalu. Cikgu Fairuz juga adalah ketua unit media social PKR yang menggunakan nama Jingga 13. Beliau kini sakit tenat dan kedua kakinya sudah dipotong akibat penyakit kencing manis.

Sumber juga perjelaskan bahawa semua kumpulan media social yang pro Pakatan Harapan akan berada di bawah arahan Ratu Naga yang dikatakan mempunyai lebih dari 3 juta follower facebook dan juga pakar di dala melakukan geraktipu perang media internet. Pengalaman lebih dari 15 tahun beliau akan gunakan untuk menyerang UMNO BN dan musuh-musuh PKR.

Sumber menambah, pada mulanya beliau terlibat di dalam penyediaan tandatangan Deklarasi Rakyat yang di dokong oleh Tun M, namun kerana kebocoran rahsia penipuan tandatangan oleh Cikgu Bard dan terkantoinya Ratu Naga berhubung isu "duit upah" tiris, beliau dikeluarkan di dalam kumpulan media social Tun M.

PKR melihat ini satu peluang untuk menggantikan Cikgu Fairuz yang lebih pro kepada Azmin Ali maka tawaran lumayan diberikan kepada Ratu Naga bersama suami dan adiknya yang dikatakan bekerja di MITI.

Sumber perjelaskan ramai pengikut kanan Ratu Naga mula meninggalkan beliau kerana isu ketirisan bajet RM300k ketika di dalam UMNO BN dahulu. Semua bajet tersebut Ratu Naga gunakan untuk menyelesaikan hutang piutang peribadinya dan mula hidup mewah. Suaminya yang juga bekas suami warga Singapura juga dikatakan 'terpaksa' mengahwininya kerana isu anak di dalam kandungan yang hadir sebelum akad nikah? Sejauhmana kebenaran dakwaan rakan-rakan rapatnya dahulu ini hanya Ratu Naga yang mampu menjawabnya.

Kami memilih beliau kerana keberanian beliau memaki hamun Najib, kata salah seorang yang hadir ketika hari penyerahan borang tersebut.




No comments:

Post a Comment