Saturday 23 May 2015

Tim Media Sosial Pro Tun M Dibekal Dana Untuk Jatuhkan Perdana Menteri?

Seperti artikel terdahulu, tim media pro Tun M semakin bertambah agresif menyusun strategi asakan supaya matlamat tercapai seiring dengan hasrat Tun M ingin melihat Najib meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan juga Presiden Umno.

Menurut sumber, d
ua kumpulan yang terdiri daripada tim media senior, menerusi terbitan artikel di laman sesawang sendiri seperti K.Jasin, Zam Maidin, Apa Nama dan Outsyedthebox. Tim senior dan elit ini diketuai oleh K.Jasin.

Manakala
tim kedua terdiri daripada pemilik laman sesawang yang dahulunya adalah Pro Najib dan menurut sumber, ada di antara mereka masih lagi mendapat tempat dalam beberapa projek khas seperti Permata Negara.

Tim kedua lebih banyak menyerang Najib dengan menggunakan laman sosial facebook dan blog yang bersifat sementara.

Tim kedua diketuai oleh kelab peminat maya facebook yang mempunyai ratus ribuan pengikut. Mereka menggunakan nama ‘Kelab Che Det’. Turut membantu jentera serangan adalah sebuah lagi kelab peminat maya facebook yang menggunakan nama ‘Saya Sayang Tun M’. Juga mempunyai ratus ribuan pengikut.

Menurut sumber, peringkat awalnya Kedua Kelab Penyokong Maya tersebut mendapat dana daripada penyewaan ruang status.

Pelanggan membayar mengikut jumlah artikel yang dimuatnaik di laman mereka. Pelanggan mereka 100% terdiri daripada pemilik laman sesawang seperti portal dan blog yang inginkan tulisan dan isu yang dibawa disebarkan kepada sejumlah pengikut yang ramai. Menurut sumber dalaman nilai sewaan menjangkau anggaran sehingga RM3000 sebulan bergantung kepada jumlah keluaran.

Ada sumber mengatakan
kedua kelab maya tersebut tidak berdaftar dengan ROS dan juga ROC. Bertahun mereka menjalankan perniagaan melalui talian tanpa membayar cukai.

Menurut sumber lagi, hasil pendapatan yang diperolehi mampu membiayai pekerja seramai lebih 20 orang dengan elaun minima sebanyak RM3000 seorang.

Setelah berlakunya krisis antara Tun M dan Datuk Seri Najib maka pendapatan mereka mulai merosot. Pelanggan besar mereka berhenti menyewa dan juga mereka hentikan sewaan di atas dasar tidak sehaluan pendapat mengenai krisis ini.

Sumber menjelaskan bahawa kini kemungkinan dana untuk membiayai serangan terhadap Najib dikatakan datangnya dari ahli perniagaan yang pro Tun M?

Apakah Daim Zainuddin dan
syarikat milik anak-anak Tun M terlibat dalam pembiayaan dana khas untuk tumbangkan Najib?

Kelab Che Det dan Saya Sayang Tun digesa tampil memberi penjelasan berhubung berita yang sedang hangat berlegar di laman social facebook ini. Terutama isu mereka bukan persatuan berdaftar yang bebas menerima dana?

Hangat juga di laman facebook apabila kisah salah seorang pengendali laman tersebut dipecat dari tugas penerbitan status kerana didapati mengambil wang pelanggan cara haram setiap bulan tanpa pengetahuan Presiden Kelab?
 
Pihak Daim dan syarikat milik anak Tun M juga diseru tampil menafikan berita dari laman media sosial tersebut.
 
 

No comments:

Post a Comment