Tuesday 19 May 2015

1MDB: Pengerusi REHDA Tidak Membantu Memberi Penjelasan?

Isu 1MDB banyak berkisar tentang pelaburan hartanah dan juga bisniz venture yang lain. Kecewa apabila mereka yang terlibat di dalam dunia perniagaan yang seumpamanya mengambil sikap berdiam diri.

Isu Tabung Haji membuat pelaburan hartanah di Tun Razak Exchange menjadi topik hangat apabila ada pihak mengambil kesempatan memutarbelit fakta sebenar tentang dunia pelaburan di dalam sektor hartanah.

Pihak yang tampil membuat cerita sehinggakan menimbulkan persepsi buruk adalah pihak yang tidak mempunyai asas langsung di dalam sektor pelaburan hartanah. Mereka hanya bijak memanipulasi keadaan demi kepentingan politik dan juga peribadi.

Ulasan yang tidak logik digunakan menyebabkan terdapat penyimpan wang deposit Tabung Haji mengeluarkan simpanan mereka. Orang kampung menjadi mangsa kerana termakan dengan hasutan yang di olah seperti ada sahihnya.

Menurut sumber, Pengerusi REHDA, Datuk Seri Fateh Iskandar Tan Sri Dato Mohamed Mansor atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri FD Iskandar merupakan antara individu yang mendapat kepercayaan Datuk Seri Najib terutamanya di dalam hal ehwal parti politik di Selangor. Beliau juga begitu mahir di dalam sector pelaburan hartanah.


Sepatutnya FD Fateh membuat kenyataan berdasarkan pengalaman luas beliau dalam bidang pelaburan hartanah.

Kenapa FD Iskandar mengambil sikap membisu?

Menurut sumber terbaru, beliau antara penyokong kuat pegawai khas Muhyiddin Yasin semasa bertanding di jawatan Ketua UMNO Bahagian di dalam Selangor.

No comments:

Post a Comment