Sunday 17 May 2015

Skandal RM3juta; Penggiat Media Sosial Pro BN Ditipu Blogger 'OutSyedTheBox'?

Hangat dan perlu penjelasan segera dari kumpulan blogger yang dikenali sebagai Blogger Elit dan memakai nama "Blog House" dalam penghasilan artikel mereka.

Benarkah kumpulan ini mendapat peruntukan RM 3juta atau Blog House mereka dipertanggungjawabkan untuk menjaga blog dan portal pro BN dengan peruntukan tersebut.

Menurut sumber, mereka menggunakan program penggiat media sosial bersama Najib dan Tun M hanyalah sebagai lakonan. Mereka tunjukkan kepada Najib bahawa peserta yang datang ini adalah penggiat media yang di bawah jagaan mereka.

Hasil dari lakonan tersebut, kumpulan yang diketuai oleh blogger "Outsyedthebox" mendapat dana permulaan sebanyak RM3juta yang kononnya bakal menjaga kebajikan penggiat media pro BN yang lain.

Menurut sumber lagi, belum sampai 6 bulan, dana RM3juta habis dan tidak pernah di auditkan sehingga kini.

Benarkah alkisah ini atau hanya bisik bisik kedai kopi. Presiden Blog House harus memberi penjelasan.

Yang datang ketika majlis penubuhan blog house tersebut ramai yang mengisi borang keahlian dan tidak pernah dipanggil untuk hadir mesyuarat agong.

Penjelasan berhubung RM3juta perlu dibuat secepat mungkin supaya mendapat kesahihan berita ini benar atau sekadar fitnah.

Portal "The Mole" bukan sekadar tiada dalam kedudukan carta top 10 negara tetapi hanya lakonan untuk buat alat tarik duit?


Keterangan gambar: Outside atau Auta Syed di Ipoh menunggu Tun M

No comments:

Post a Comment