Monday 18 May 2015

Pegawai Khas Najib Pro Tun M?

Sudah terang lagi nak bersuluh. Najib diserang dari semua arah. Tun M dengan siri ceramah di serata negeri dan media sosial yang pro Tun M secara konsisten mencipta gelombang persepsi tentang isu yang sedang hangat diperkatakan.

Isu 1MDB, BR1M dan juga isu peribadi isteri Perdana Menteri.

Ironinya semua isu tersebut telah dijawab secara rasmi melalui laman sesawang rasmi kepunyaan setiap entiti yang menjadi mangsa fitnah. Tetapi semua jawapan tersebut sengaja tidak diendahkan oleh Tun M dan rangkaian media sosial pro beliau.

Menjadi persoalan utama, menurut sumber tim media sosial pro Tun M terbahagi kepada 2 kumpulan. Kumpulan penulis senior diketuai oleh Zam Maidin dan kumpulan blogger robust diketuai oleh blogger yang selama ini menggunakan nama negeri di utara sebagai platform pemberitaan mereka?

Mereka dikatakan sentiasa mendapat berita eksklusif tentang program Permata Negara.

Satu penjelasan rasmi perlu dibuat oleh Pegawai Khas isteri Perdana Menteri kerana menurut sumber juga, mereka kini sudah menjadi perancang utama di dalam gerakan menjatuhkan Najib?

Modus operasi mereka nampak licik dengan menyerang menggunakan blog atau portal bersifat sementara. Di dalam waktu yang sama mereka menyebarkan persepsi negatif melalui blogger tertentu dan akaun facebook yang mengguna pakai nama samaran tertentu.

Pegawai Khas Isteri Perdana Menteri kena perjelaskan apa hubungkait beliau dengan blog dan portal tersebut kerana dilihat begitu sukar untuk nasihatkan mereka. Juga perlu diperjelaskan bahawa mereka sudah diberhentikan kontrak penerbitan berita Permata Negara.

Kebiasaannya ada dua perkarà sahaja yang menyebabkan manusia terus menipu dan salah satu daripadanya adalah beliau juga turut menikmati faedahnya.

Penggiat Media mula bertanya, siapakah pemilik portal tersebut dan siapakah penulis tanpa nama yang begitu aktif menyebarkan reka fitnah terhadap Perdana Menteri.


Terbaru, pemilik portal dan blogger tersebut sentiasa mengikuti program Bicara Negarawan dengan alas an untuk mendapatkan bahan berita. Jelas, mereka tidak pernah keluarkan apa-apa berita atau artikel berhubung penipuan Tun M dalam siri ceramahnya.

No comments:

Post a Comment