Wednesday 28 December 2016

Setiausaha Agong PERKASA "Makan Keliling"?




Dulu orang tua cakap kalau tiada angin masakan pokok boleh bergoyang. Sekarang anak muda zaman internet cakap kalau tiada bukti masakan ribut dalam grup WhatsApp. Mungkin Syed Hassan perlu perjelaskan mengenai paparan sistem pesanan ringkas (SMS) yang biasa kita terima apabila melakukan transaksi perbankan atas talian. Dan pesanan ini biasanya diterima oleh mereka yang membuat pembayaran dan bukannya yang menerima wang tersebut.

Menurut sumber lagi, kemungkinan besar ini berlaku kerana si pemberi duit sudah tidak tahan lagi dengan perangai Syed yang dikatakan suka meminta minta. Kerja malas tapi berlagak bagaikan orang kaya. Kalau setiap 'mangsa' kena bagi duit RM200-RM300 dan jumlah mangsa 100 orang sebulan. Anda boleh bayang berapa 'hasil tol' yang beliau kutip selama ini?

Tambah sumber, pendedahan ini berlaku mungkin kerana sudah mula berlaku pergeseran pendapat antara mereka berhubung isu-isu politik tanahair yang terkini. 

Syed Hassan mula menonjolkan diri sebagai panglima perang siber Mahathir nombor satu. Sepatutnya kedudukan beliau di NGO Perkasa perlu berhati-hati memuat naik status di facebook atau sebagainya terutama tentang isu-isu politik semasa kerana bakal mengundang persepsi negatif terhadap NGO yang diwakilinya.

Syed Hassan wajar perjelaskan sekiranya dakwaan tentang 'makan keliling' ini tidak benar dan Ibrahim Ali juga perlu membuat kenyataan rasmi bahawa status 'Setiausaha Agong Perkasa' sememangnya tidak bergaji atau sebaliknya.

Mahfuz guna istilah 'makan keliling' ini juga untuk membidas PAS.

No comments:

Post a Comment