Sunday 12 February 2017

Calon Parlimen Tun Razak: Datuk Zaharin Menipu Atau Ugut?


Bersatu difahamkan bakal mempertaruhkan bekas veteran UMNO yang kebelakangan ini lebih
menonjol sebagai pengkritik nombor satu Najib Razak di media sosial dan juga aktivis politik terkenal di kawasan itu, Datuk Zaharin Yassin sebagai calon parti tersebut dalam PRU14 yang akan datang. Menurut Zakaria Moeinuddin Moeinuddin.

Menarik tentang Zaharin, beliau dikatakan mendapat tawaran secara peribadi dari Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menyertai parti tersebut – sesuatu yang amat jarang berlaku dalam politik negara ini melainkan individu tersebut benar-benar hebat.....??

headbomb.blogspot

Masa untuk "black mail" mana2 parti dah bermula oleh mereka2 yg berjuang untuk kepentingan diri sendiri, kalau betul atau tidak laporan ni, kita harap pemimpin Najib tak payah lah nak main sorong tarik orang2 mcm ni dengan hulur dedak, jgn buang masa, tolonglah buang terus......!!!


Sumber dalaman Yayasan Kepimpinan Perdana mengesahkan bahawa Bersatu telah hampir selesai dalam rundingan pembahagian kerusi dengan komponen Pakatan Harapan, PKR untuk persediaan menghadapi PRU14 yang dijangka dalam tempoh beberapa bulan sahaja dari sekarang.

Nak diikutkan, banyaklah kejutan yang boleh dilihat dari senarai yang dipamerkan itu tapi sudah tentu yang paling mencuri perhatian ialah kerusi Parlimen Bandar Tun Razak – kerusi parlimen PKR yang sekarang disandang Khalid Ibrahim atas tiket Bebas setelah dibuang dari PKR pada tahun 2014.

Bersatu difahamkan bakal mempertaruhkan bekas veteran UMNO yang kebelakangan ini lebih menonjol sebagai pengkritik nombor satu Najib Razak di media sosial dan juga aktivis politik terkenal di kawasan itu, Datuk Zaharin Yassin sebagai calon parti tersebut dalam PRU14 yang akan datang.

Menarik tentang Zaharin, beliau dikatakan mendapat tawaran secara peribadi dari Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menyertai parti tersebut – sesuatu yang amat jarang berlaku dalam politik negara ini melainkan individu tersebut benar-benar hebat.

Zaharin yang berpengalaman luas dalam politik sehingga pernah diamanahkan untuk memegang pelbagai jawatan penting dalam UMNO dan BN di Bandar Tun Razak, adalah calon yang paling sesuai dan mampu mendatangkan kejutan kepada BN.

Antara lain, disebalik imej sebagai seorang ahli politik yang dianggap ‘biasa’, Zaharin sebenarnya mempunyai kekuatan tersendiri dalam penulisan politik, dibuktikan dengan kemampuan menarik lebih 40,000 pengikut di akaun Facebook miliknya. Pada zaman hari ini, penguasaan di media sosial seperti Facebook dan Twitter adalah keperluan yang wajib ada bagi setiap ahli politik selain pengalaman dan kelulusan.

Selanjutnya :



No comments:

Post a Comment