Tuesday 21 July 2015

"Dato' Seri" Broker Kerajaan Sulu?



Bagaikan cuba menyembunyikan sesuatu, 'Dato Seri' Zaienal terpaksa bekerja keras seharian hari ini bila terpaksa delete dan block komen-komen yang ada di dalam status akaun facebook peribadinya.
Kenapa beliau tergesa-gesa melakukan semua itu? Menurut sumber rakan rapat beliau, Zaienal terpaksa buang dan menyekat semua komen tersebut kerana rakan-rakan facebook beliau mula bertanya, "Dari Sultan manakah beliau mendapat gelaran Dato' Seri tersebut" dan ada juga soalan nakal, "Dari Sultan Sulu dengan bayaran tertentukah?"
Justeru, Zaienal harus memberi penjelasan status gelaran dari istana yang beliau gunakan untuk akaun facebook miliknya tersebut.
Pihak yang berkenaan juga harus peka dengan penggunaan gelaran dan pangkat anugerah dari istana supaya tidak disalahgunakan.

Terdapat banyak kes menipu orang awam dengan menggunakan gelaran khas dari istana ini. Tambahan pula, Zaienal banyak mengeluarkan kenyataan dan pengakuan  dalam strategi menonjolkan diri seumpama orang penting dalam lingkaran politik tanahair.
Lembaga Disiplin UMNO tidurkah apabila bekas Exco Pemuda dari zaman Hishamuddin ini tanpa rasa takut melemparkan fitnah dan tuduhan tidak berasas terhadap Perdana Menteri dan juga Presiden Parti?

Benarkah Lembaga Disiplin takut kerana Zaienal dikatakan orang kanan dan yang bertanggungjawab penuh memenangkan Aziz Sheikh Fadhir di Kulim? Mengikut sumber yang rapat dengan beliau, itulah ceritera yang dihebahkan Zaienal tentang kehebatan strateginya politiknya termasuk percaturan Mukhriz sebagai Menteri Besar Kedah?

Antara dakwaan dan tuduhan serius Zaienal - di sini




No comments:

Post a Comment