Saturday 30 April 2016

SKMM Lubuk Pro Pembangkang, Tidak Serius Tangani Isu?

Warkah yang hangat viral di facebook dan aplikasi WhatsApp:

Dr. Mazlan merupakan antara golongan bekas PAS dan bekas PKR yang bersepah-sepah dalam pentadbiran sekarang? Mengapa orang yang telah lama berjuang dengan UMNO dan Barisan Nasional tidak terpilih sebaliknya bekas calon yang kalah dan kemudian merajuk pula yang dipilih menggantikan Pengerusi dan CEO SKMM yang diketahui bermasalah semenjak dari mula?

Tidakkah tindakan ini akan membuatkan lebih banyak tentangan dari dalam parti sendiri kepada pucuk pimpinan sekalipun sebenarnya ini merupakan tindakan persendirian seorang pegawai berstatus Pengarah Strategik yang lencun kalah dalam PRU tahun 2013 apabila kena game dengan Ketua Bahagian dan calon Ahli Parlimen PAS?

Semenjak ramainya bekas PAS dan PKR diambil untuk berkhidmat dengan pentadbiran, pengurusan dan perkhidmatan awam, terlalu banyak kebocoran maklumat yang telah berlaku. Kita tidak mengatakan atau menuduh Dr. Mazlan akan membocorkan maklumat tetapi Mazlan sudah pasti akan membawa sama pasukannya kalau tidak pun menjadi boneka kepada pihak yang mengusung dia dan namanya kepada Menteri Penerangan yang baru untuk perlantikan itu.

Tambah-tambah pula SKMM sendiri merupakan lubuk yang sangat banyak emas dan galiannya!

SKMM seolah-olah tidak mempunyai peranan dalam menangani isu fitnah terhadap negara dan pemimpin kerajaan ataupun induvidu2 yg pro kerajaan sehingga dilihat sudah hilang ‘taring’ dan bagaikan tidak wujud di negara ini.
badan tersebut gagal menangani masalah dan provokasi fitnah,malah perkara itu juga semakin berleluasa sejak kebelakangan ini.

“Walaupun laporan demi laporan telah dikemukakan oleh pelbagai pihak walau mereka mengemukakan bukti-bukti namun kita tidak pernah mendapat jawapan positif.

“Kita hanya menerima satu jawapan yang dinamakan ‘fail sedang dibuka’ atau ‘sedang disiasat’ walaupun jelas pelaku2 jenayah siber secara terang2 melakukan pelbagai kesalahan tapi skmm bagaikan buta dan tuli.

No comments:

Post a Comment