Thursday 14 April 2016

Zakir Naik Mengadap Sultan Mizan, Bukan Ahmad Said

Tatkala mantan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said meminta untuk mengadap Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin bagi pembubaran dewan undangan negeri, penceramah agama antarabangsa, Dr Zakir Naik pula yang diterima untuk dibawa mengadap.
Ini sekaligus memberi persepsi bahawa Sultan Mizan Zainal Abidin tidak berminat untuk bertemu dengan Ahmad bagi membincangkan isu politik yang digoncangnya malah lebih tertumpu kepada isu-isu agama yang berlaku.

Sekiranya Istana Terengganu menerima permohonan Ahmad untuk dibawa mengadap Sultan Mizan Zainal Abidin, sudah lama Ahmad mensensasikan cerita dengan mengatakan bahawa Sultan Terengganu telah berkenan untuk membubarkan dewan undangan.

Tetapi, sebaliknya berlaku dan Sultan Mizan Zainal Abidin turut meluangkan masa hampir satu jam dengan Dr Zakir, diiringi oleh menteri besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman di Istana Syarqiyyah, Cendering hari ini.

Mengapa Sultan Mizan Zainal Abidin boleh meluangkan masa hampir satu jam dengan Dr Zakir tetapi tidak langsung menerima Ahmad untuk mengadap?


No comments:

Post a Comment